KBA.jpg

2011..

We besloten om het wereldrecord ‘langste afstand afgelegd met een kite op land’ proberen te verbreken.

Je kunt je voorstellen dat niemand dit ooit geprobeerd had. De buggies hadden geen remmen en we hadden bij elkaar ongeveer 2 uur kite-buggie ervaring. Eigenlijk was dit hetzelfde als leren zwemmen door meteen zwemmend een kanaal over te steken. Maar we hadden inmiddels al geld ingezameld voor een goed doel en waren vastbesloten om de finish te halen.

Onze 75 kilo wegende buggies moesten we vaak 50 kilometer lang over zand en door mangrove moerassen slepen. Bovendien raakte onze voedselvoorraad op, dus aten we kokosnoten en fruit dat langs de Braziliaanse kust groeit. Dit smaakte fantastisch en het was ook nog eens enorm voedzaam.

Dat was voor ons het bekende ‘gloeilamp moment’. Waarom kan niet al het eten zo zijn? Zou het niet geweldig zijn als iedereen kan genieten van zijn/haar favoriete zoete lekkernij zonder dat het ongezond is?

We hebben het gehaald (1000 km!)! Toen we terugkwamen dook Charlie meteen de keuken in en kwam er twee jaar lang niet meer uit, behalve om af en toe op Harry’s bank te slapen.

Het doel? Gezond roomijs ontwikkelen.

 

2012…

Charlie zegt zijn baan op en gaat fulltime de keuken in.

1484931039795.png

 

2013…

Na 25 maanden onderzoek, 3 verschillende fabrieken en veel met ‘handen in het haar’ momenten was hét recept klaar. Verse weidemelk van koeien die alle natuurlijke vrijheden hebben. Stevia blad. Wild geoogste virgine kokosolie. Een fractie van de calorieën en suiker dan in gewoon roomijs. Genieten en gezond zijn komen eindelijk samen. Tegenpolen hebben elkaar aangetrokken.

 

2014…

Oppo is klaar om in Engeland gelanceerd te worden, in winkelketens als Waitrose, Ocado, Wholefoods, Budgens en nog veel meer. 

 

2015…

Om Oppo bekender te maken, een team te bouwen en ingrediënten in te kopen hadden we investeerders nodig. Via Seedrs (crowdfundingwebsite) gaven we Oppo fans de mogelijkheid om aandelen te kopen. Niet eerder was er wereldwijd een eet-en-drink bedrijf dat zo snel zijn doel behaalde via crowdfunding.

Nu, drie jaar later, is Oppo het best verkopende ijsmerk in Wholefoods Market UK en Amazon. Oppo is verkrijgbaar op meer dan 3,000 locaties door heel Engeland & Ierland en heeft inmiddels ook al verschillende onderscheidingen gewonnen, waaronder een Great Taste Award.

Nu zijn we het kanaal overgestoken om Oppo naar Nederland te brengen!

Ontdek onze smaken bij een Albert Heijn bij jou in de buurt en blijf op de hoogte via Instagram en Facebook? @oppobrothersnl.

Gezond genieten: geniet beter!

Signature.png